meldpunt
word lid

Donderdag 16 juni is het NIMA Marketing Day 2022. Op dit congres was Philip Morris ook uitgenodigd. Maar na diverse protesten online zijn ze niet langer welkom.

NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing, had de tabaksfabrikant uitgenodigd. Naar alle waarschijnlijkheid zou PMI een presentatie houden over de marketing voor hun 'alternatieve' rookproducten.

Maar op sites als LinkedIn stak een storm van protest op tegen deze uitnodiging. Met succes, want NIMA heeft de uitnodiging inmiddels ingetrokken. Op de eigen website schrijft NIMA het volgende:

NIMA staat voor marketing waarin een bijdrage wordt geleverd aan people, profit en planet. Door naar elkaar te luisteren en van elkaar te leren wil NIMA een positieve bijdrage leveren aan marketing en de maatschappij. Als netwerkorganisatie kiest NIMA ervoor de discussie aan te gaan met uiteenlopende bedrijven over het vak marketing. 
 
Met de keuze om Philip Morris als een van de 40 sprekers te hebben op de NIMA Marketing Day heeft NIMA een grens opgezocht. Deze keuze heeft voor onrust gezorgd en blijkt een inschattingsfout. De keuze voor Philip Morris is te controversieel gebleken en leidt daardoor af van het doel van NIMA Marketing Day: samen kennis delen en het inhoudelijke gesprek aangaan over marketing en de weg naar duurzame transformatie. NIMA heeft dan ook in overleg met medeorganisator uitgever BBP Media besloten dat Philip Morris niet meer een van de sprekers zal zijn aanstaande donderdag.

Meldpunt
info@cleanairnederland.nl
010-3200023 | 06-30082264
        
Word lid